لاک غلطگیر

لاک غلطگیر

لاک غلطگیر
لاک غلطگیر

لاک غلطگیر

لاک غلطگیر

همایش تقدیر از عارف برگزار شد / خاتمی: تقدیر از عارف، تقدیر از شرف است

خاتمی: تقدیر از عارف، تقدیر از شرف است
شرق: مراسم تقدیر از عارف و حمایت از حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی، رییس‌جمهور منتخب روز گذشته در هتل اسپیناس تهران برگزار شد. در این مراسم چهره‌هایی همچون محمدرضا خاتمی، مسعود پزشکیان، محمدرضا تابش، موسوی‌لاری، مجید انصاری، صادق زیباکلام، پرویز کاظمی (وزیر رفاه دولت احمدی‌نژاد)، داریوش قنبری، مرتضی طلایی، نوری‌زاد، بهزاد فراهانی، هانیه توسلی، امیر جعفری، عبدالحسین مختاباد، آتش تقی‌پور، رضا بنفشه‌خواه، محمدرضا نعمت‌زاده، محمدعلی کوزه‌گر و برخی چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب نیز حضور داشتند.


سالن کنفرانس طبقه نخست هتل مملو از جمعیتی بود که از روحانی و عارف حمایت می‌کردند و شعارهای سلام بر خاتمی درود بر هاشمی، اصلاحات زنده باد، روحانی پاینده باد، سلام بر عارف، درود بر روحانی سر می‌دادند. مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که از سخنرانان مراسم بود، گفت: کسی به دنبال سهم‌خواهی از حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی نیست اما فضای عمومی می‌خواهد به گفتمان تحول‌خواهی بر پایه عقل‌گرایی و تعامل سازنده، احترام به نخبگان، شایسته‌سالاری و گفتمان اصلاح‌طلبی پیگیری شود و این یک مطالبه جدی است. انصاری با بیان اینکه در جلسه‌های مختلف افراد ناامید بودند از اینکه بتوان تحولی ایجاد کرد، تصریح کرد: افرادی که 50 سال در زیر بار فشارها نشکسته و قد خم نکرده‌اند، طی هشت‌سال گذشته بی‌امان تازیانه‌های تهمت شنیده‌اند اما خم به ابرو نیاوردند و در کنار مردم استوار و ماندگار ایستاده‌اند و امروز توانستند تاثیر بزرگی بر انتخابات بگذارند.

نعمت‌زاده، رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی هم در همایش تقدیر از عارف و حمایت از روحانی گفت: بنده همواره گفته‌ام که این انقلاب برای همه ماست و همه ما در برابر آن مسوولیم، هشت سال گذشته هشت‌سال تلخی بوده که کشور را به سمت سقوط سوق داد بنابراین باید مسیر حرکت را تغییر دهیم.  نعمت‌زاده همچنین محمدرضا عارف را مردی بزرگ تلقی کرده و گفت: از خودگذشتگی عارف موجب شد که طیف اصلاح‌طلب و میانه‌رو یکی شوند و در نتیجه رای 50‌درصدی از آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر روحانی شد. جا دارد از کسانی که انقلاب را به نقطه کنونی رسانده‌اند همچون آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی تشکر کنیم.  

جعفر توفیقی، رییس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف هم که از سخنرانان این مراسم بود، در فرصت کوتاهی که برای سخنرانی داشت، گفت: عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری تابع اجماع اصلاح‌طلبان با محوریت خاتمی بود. او افزود: پس از انصراف عارف از انتخابات ریاست‌جمهوری عملا ستادهای وی به لحاظ قانونی منحل می‌شد بنابراین ما نتوانستیم ستادهای وی را در اختیار حجت‌الاسلام روحانی قرار دهیم اما به همه افرادی که در ستاد عارف حضور داشتند، توصیه کردیم همکاری خوبی را با ستاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی داشته باشند که بحمدالله این موضوع میسر شد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی پیروز انتخابات شد.  

در پایان مراسم محمدرضا تابش، پیام سیدمحمد خاتمی رییس دولت اصلاحات را به همایش تقدیر از عارف و حمایت از روحانی قرائت کرد: آفرینش روز و شب و پیاپی آمدن آنها که در کلام والای الهی آیتی بزرگ به شمار آمده است، نماد زندگی است که در سیروریت معنا می‌یابد بلکه عین سیروریت است و آنچه ماندنی است روی خدای است و آنچه رو به او دارد و در نتیجه حرکتی دایم به سوی کمال مطلق است تدبیر درست نیز تنظیم برنامه‌ای سنجیده برای هماهنگی با سیروریت و بهبود زندگی انسان که با مددگرفتن از لطف باریتعالی است. خدای را سپاسگزاریم که همت بالای این ملت توانست برگ تازه‌ای در کتاب سرنوشت این مرز و بوم رقم بزند و علی‌رغم تنگناها و محدودیت‌ها و دلخوری‌ها و ناامیدی‌ها بارقه امید را در دل‌ها بارور کند و عزیز بزرگوار جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی را در مسند مسوولیت اداره کشور بنشاند و اینک ماییم که باید در عین پافشاری برای مطالباتمان که از جمله در بیانات، مواضع و برنامه‌های جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی به‌خوبی بیان شد، دولت و ریاست آن را یاری کنیم که بتواند این مسوولیت سنگین را ایفا کند. باشد که لطف حضرت حق یاری گردد و مردمی که خواستار سربلندی و عزت و حرمت و برخورداری معقول هستند به آنچه می‌خواستند و وعده آن را شنیدند، در دولت تدبیر و امید به آن برسند انشاءالله.  در این میانه باید سپاسگزار از طایفه خوبان و نیکان جناب دکتر عارف بود که فرهیختگی، اخلاق، خیرخواهی و دست آشنایی را در وجود خود گردآورده است و در رقم خوردن این مرحله حساس سرنوشت نقش بارز داشت، تقدیر از عارف و حمایت از حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی تقدیر و حمایت از شرف و عزت و خیرخواهی است.  میلاد باسعادت امام‌زمان(عج) را به همگان تبریک عرض می‌کند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.